BMW M3 Forum (E90 E92)

BMW Garage BMW Meets Register Search Today's Posts Mark Forums Read


Go Back   M3Post - BMW M3 Forum > M3 (E90 / E92 / E93) > General M3 Forum (E90 + E92 + E93)
 
European Auto Source (EAS)
Post Reply
 
Thread Tools Search this Thread
      03-14-2012, 10:51 AM   #111
igirl
Enlisted Member
8
Rep
44
Posts

Drives: M3 CRT
Join Date: Feb 2011
Location: Paris

iTrader: (0)

Enjoy!
Attached Images
          
Appreciate 0
      03-18-2012, 08:42 AM   #112
igirl
Enlisted Member
8
Rep
44
Posts

Drives: M3 CRT
Join Date: Feb 2011
Location: Paris

iTrader: (0)

If someone has the courage to translate...


Samedi 17 mars, circuit de Dijon-Prenois.
La M3 CRT a près de 3.500 km au compteur. Et s'apprête à poser ses roues pour la première fois sur piste. L'auto est aussi excitée que son conducteur.

La matinée est fraiche, il fait presque beau. Le temps de mettre le crochet de remorquage (que l'on peut mettre à l'avant ou à l'arrière sur la M3) et hop, direction l'entrée de la piste. Piste que je connaissais un peu pour l'avoir pratiquée 2 fois par le passé (en Gallardo LP560-4 et M3 E90), avec beaucoup d'enthousiasme. En effet, le tracé de Dijon-Prenois est à la fois un tracé rapide et technique, avec des virages en dévers (on l'appelle le "mini SPA"). De quoi parfaire son pilotage et passer d'agréables moments !

Premiers tours de chauffe, avec le bouton "Power" activé et l'ESP en mode normal. L'auto émet un son d'enfer, les accélérations sont franches, parfois gênées par l'intervention de l'ESP (oui, je sais, je suis en tours de chauffe… ), pas de souci avec les freins (même si je ne tape pas encore vraiment dedans). 3 tours, puis 1 tour pour laisser refroidir les freins. Et hop, contrôle des pressions des pneus. Comme avec tous les pneus, et notamment les Michelin (pour rappel, ce sont des Michelin Super Sport que j'ai mis sur la M3 CRT, pneus que je conseille vivement), l'auto est très sensible à la pression des pneus. Avec une pression trop élevée, l'auto accélère et surtout freine moins bien… Je mets tout "au carré", 2,5 bar aux 4 coins de la voiture.

J'appuie sur le fameux bouton "M", configuré pour obtenir le maximum de puissance moteur et reculer l'intervention de l'ESP au maximum. Et c'est reparti ! Quelle auto ! Les accélérations sont nettes, la pédale d'accélérateur est un régal à doser, le son vous met aux anges, le siège baquet vous enveloppe parfaitement, le poids se fait à peine ressentir, la direction et le châssis sont au top ! Que du bonheur ! Et le meilleure reste à venir…

Pendant les premiers tours, tous les commissaires de piste agitaient un drapeau bleu m'indiquant qu'une auto (soi-disant) plus rapide était derrière moi, et qu'il fallait la laisser passer. Les autos en questions ? 911 GTS, 996 GT3 RS, 430… Et bien, elles sont restées derrière !
La M3 CRT avale le tracé avec bonheur. L'auto est vivante, on sent les limites mais avec progressivité. En ligne droite, je pensais me faire dépasser… Mais pas du tout ! La M3 CRT accélère avec force, se permet même de dépasser une GT3 RS à l'aspiration et ne se laisse pas faire en bout de ligne au freinage ! Insensé !! Une M3 qui freine !!!
Je ne suis pas en train de dire que la M3 était plus puissante et rapide, je dis juste qu'elle fait jeu égal avec les autres autos "équivalentes" (les 911 Turbo et GT2 RS restent intouchables).
Incroyable tout de même. J'étais le seul en BMW, le seul en 4 portes… Et mon "taxi" arrivait à les énerver (au sens propre comme au sens figuré… certains ayant essayé des méthodes pas très catholiques pour me passer devant…).

Je fais des séries de 3, 4 tours avec 1 ou 2 tours de refroidissement. Aucun souci avec les freins. On sent l'auto bouger de l'arrière lors de très gros freinages mais rien de vraiment dangereux.
Meilleure chrono au tour : 1'40"3.

Puis, arrive la pause déjeuner.
Avec une surprise de taille : la pluie ! …
Là, on se dit qu'on va devoir revoir ses prétentions à la baisse…

Reprise des festivités. La pluie s'est arrêtée. Quelques tours de chauffe, ça glisse. Vérification des pressions : il faut remonter un peu car la pluie et le froid ont forcément eu une incidence sur la chauffe de la gomme.
Et c'est parti pour quelques tours "tranquilles", en enlevant le mode "M" pour ne laisser que le mode "Power".
Belle surprise au fil du temps : le soleil est revenu, séchant petit à petit la piste ! Je remets le mode "M" et me fais plaisir ! La "compétition" avec les autres autos reprend. Avec le même résultat, à mes plus grandes surprise et bonheur !

Je prête l'auto à un de mes camarades. Qui en ressort avec que du positif : "en fait, c'est une sportive avec 4 portes". Puis je laisse la place à un moniteur : "c'est un V8 ? ça s'entend ! atmosphérique ? incroyable ! quel moulin ! on ne se fait même pas doubler en ligne droite par les GT3 RS ! qu'est-ce que c'est comme pneu ?".
Il me reste 1 heure avant la fermeture du circuit. J'en profite pour essayer les nouvelles trajectoires montrées par le moniteur. Je n'arrive pas à améliorer mon temps de ce matin mais quel plaisir ! Je finis en faisant 6, 7 tours d'affilés et là, les freins me disent de ne pas abuser…

Excité et heureux de cette journée, je repars. En pensant à remettre les pressions d'origine. Je constate également qu'il faut que je remette 1 litre d'huile ! Gloups… Je savais l'auto ultra gourmande en essence, mais je ne m'attendais pas à remettre autant d'huile également (j'ai eu la même surprise en faisant Paris-Genève).
Je constate également que le bouton "Power" a une vraie incidence sur la puissance délivrée : en restant à vitesse constante, on sent tout d'un coup la pédale de l'accélérateur plus sensible, la voiture prête à bondir ! Je n'avais pas autant de différence avec ma précédente M3 E90.

Conclusion : cette journée m'a fait oublier le principal "défaut" de la M3 CRT, c'est-à-dire la raideur des amortisseurs pour une utilisation ville. Car elle n'a ensuite que des qualités ! Et sur piste, elle vous délivre des sensations énormes !! C'est auto est une révélation : BMW Motorsport a réussi son pari, faire de la M3 E90 une ultime interprétation de leur savoir-faire. Bravo messieurs.
Prochaine sortie ? Lundi 26 mars, Magny-Cours (s'il fait beau).
Appreciate 0
      03-18-2012, 10:50 AM   #113
m3an
Banned
m3an's Avatar
39
Rep
1,590
Posts

Drives: M3
Join Date: Oct 2010
Location: South Florida

iTrader: (2)

interior looks great, but who in their right mind said let's put red stuff all over the exteiror bits.... looks soo cheap and out of place.. and the front lip is super ugly.
Appreciate 0
      03-19-2012, 05:30 PM   #114
datbimmerdoe
Lieutenant General
datbimmerdoe's Avatar
United_States
1265
Rep
17,493
Posts

Drives: like I'M BOUT THAT LIFE
Join Date: Jul 2008
Location: PARADISE aka CANES COUNTRY

iTrader: (0)

Quote:
Originally Posted by igirl View Post
If someone has the courage to translate...
via google translate:

Quote:
Saturday, March 17, Dijon-Prenois circuit.
The M3 CRT almost 3,500 km on the clock. And is about to take his wheels for the first time on track. The car is as excited as his driver.

The morning is cool, it's almost beautiful. Time to put the tow hook (which can be put on the front or rear of the M3) and hop towards the entrance of the track. Track that I knew a little for having performed two times in the past (in Gallardo LP560-4 and E90 M3), with great enthusiasm. Indeed, the plot of Dijon-Prenois is both a fast and technical track, with banked turns (they call it the "mini spa"). What perfect his driving and spend some quality time!

Early rounds of heats, with the "Power" button and the ESP activated in normal mode. The car sounds a hell, the accelerations are frank, sometimes hampered by the intervention of the ESP (yes, I know, I am warm-up laps ...), no problem with the brakes (although I does not really tap into it). 3 turns, then 1 turn to let the brakes cool. And hop, check tire pressures. As with all tires, including Michelin (remember, these are Michelin Super Sport that I put on the M3 CRT, tires that I highly recommend), the car is very sensitive to tire pressure. With increased pressure, self accelerating and braking especially less well ... I put everything "squared", 2.5 bar at the 4 corners of the car.

I press the famous "M" button, configured for maximum engine power and reduce the intervention of the ESP maximum. Here we go again! What a car! Acceleration is crisp, the accelerator pedal is a treat to be determined, the sound puts you in heaven, the bucket seat envelops you completely, the weight is hardly felt, steering and chassis are on top! What happiness! And the best is yet to come ...

During the first few laps, all the marshals waved a blue flag telling me that a car (supposedly) faster was behind me, and had to pass up. The cars in question? 911 GTS, 996 GT3 RS, 430 ... Well, they remained behind!
The M3 CRT swallows the path with happiness. The car is alive, but we feel the limits with progression. Straight, I thought beyond me ... But not at all! The CRT M3 accelerates with strength, allows himself to go beyond a GT3 RS at the inlet and can not be done in the end when braking! Fool! An M3 brakes!
I'm not saying that the M3 was more powerful and fast, I'm just saying it is on a par with other cars 'equivalent' (the 911 Turbo and GT2 RS remain untouchable).
Amazing nonetheless. I was the only in BMW, the only one in four doors ... And my "taxi" arrived in the excited (literally and figuratively ... having tried some unorthodox methods to get ahead of me ...).

I make series of 3, 4 turns with 1 or 2 turns for cooling. No problem with the brakes. You feel self move from the back during very heavy braking but nothing really dangerous.
Best lap time lap: 1'40 "3.

Then comes lunch.
With a surprise: rain! ...
There, we said we will have to review his claims down ...

Resumption of festivities. The rain stopped. A few warm up laps, it's slippery. Checking pressure: we must hold back a bit because the rain and cold have always had an impact on the heating of the rubber.
And go for a few rounds "quiet", by removing the "M" mode, leaving only mode "Power".
Nice surprise over time: the sun came back, slowly drying the track! I put the "M" mode and make me happy! The "competition" with other cars again. With the same result, to my greatest surprise and happiness!

I lend the car to one of my comrades. That emerges with only positive comments, before: "Actually, this is a sport with four doors." Then after I drive it, "it's a V8? It shows! Air? Unbelievable what a thrill! We did not even double in a straight line by the GT3 RS!".
I still have one hour before closing the circuit. I take this opportunity to try new paths shown by the monitor. I can not improve my time this morning but what fun! I end by 6, 7 rounds in a row and then the brakes are telling me not to abuse ...

Excited and happy that day, I'm leaving. Thinking back to the original pressure. I also note that I must furnish a liter of oil! Gloups ... I knew the car ultra-intensive fuel, but I did not expect to recover as much oil as well (I was even surprised by Paris-Geneva).
I also note that the "Power" has a real impact on the delivered power: staying at a constant speed, it suddenly feels the gas pedal more sensitive, the car ready to pounce! I did not have much difference with my previous E90 M3.

Conclusion: this day has made me forget the main "fault" of the M3 CRT, that is to say the stiffness of shock absorbers for city use. Since then it has qualities that! And on track, it delivers you enormous feelings! It's self is a revelation: BMW Motorsport has succeeded, making the E90 M3 a final interpretation of their expertise. Congratulations gentlemen.
Next exit? Monday, March 26, Magny-Cours (weather permitting).
__________________
#datbimmerdoe #thatbimmertho

FOLLOW @datbimmerdoe on INSTAGRAM
Appreciate 0
      03-19-2012, 10:15 PM   #115
Titanium Silver
Four Star General
13
Rep
597
Posts

Drives: E92 M3
Join Date: Jun 2011
Location: USA

iTrader: (0)

Those seats are so sick! I want those. Front lip looks great too (without the red).

Not a fan of the red accents.
__________________


E92 M3 | Jet Black | All OEM Everything
E30 M3 | Alpine White | Mostly OEM
Appreciate 0
      06-16-2012, 11:52 AM   #116
igirl
Enlisted Member
8
Rep
44
Posts

Drives: M3 CRT
Join Date: Feb 2011
Location: Paris

iTrader: (0)

Small video, just for fun...

Appreciate 0
Post Reply

Bookmarks

Tags
2012 bmw m3 crt, 2012 m3 crt, 2013 bmw m3 crt, 2013 m3 crt, bmw crt, bmw m forum, bmw m forums, bmw m3 crt, bmw m3 forum, bmw m3 forums, crt, crt m3, e90 m3 crt, m forum, m forums, m3 crt, m3 crt delivered, m3 crt delivery, m3 crt forum, m3 crt forums, m3 crt info, m3 crt owner, m3 crt sedan, m3 crt specs, m3 e90 crt, m3 forums

Thread Tools Search this Thread
Search this Thread:

Advanced Search

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off



All times are GMT -5. The time now is 11:10 AM.




m3post
Powered by vBulletin® Version 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, vBulletin Solutions Inc.
1Addicts.com, BIMMERPOST.com, E90Post.com, F30Post.com, M3Post.com, ZPost.com, 5Post.com, 6Post.com, 7Post.com, XBimmers.com logo and trademark are properties of BIMMERPOST